II Nabór wniosków KFS 2024

Powiatowy Urząd Pracy w Leżajsku ogłasza II nabór wniosków o sfinansowanie przyznania środków z Krajowego Funduszu Szkoleniowego  na dofinansowanie kosztów kształcenia ustawicznego pracowników i pracodawców w ramach rezerwy KFS oraz oszczędności z limitu podstawowego.
 
Wnioski należy składać w terminie od 30.09.2024r. do 02.10.2024r., w godzinach od 7:30 do 15:00 w Powiatowym Urzędzie Pracy w Leżajsku ul. Mickiewicza 56, 37-300 Leżajsk (decyduje data wpływu wniosku na dziennik podawczy).
 
Wnioski złożone poza wskazanym terminem i godziną pozostaną bez  rozpatrzenia. 
Kolejność wpływu nie będzie uwzględniana przy ocenie wniosku.
 
Środki rezerwy KFS w 2024r. mogą zostać przeznaczone na finansowanie działań, związanych z kształceniem ustawicznym pracowników i pracodawcy, zgodnych z ustalonymi priorytetami Rady Rynku Pracy, tj. na:
 
 
Priorytet RRP/A Wsparcie kształcenia ustawicznego pracowników Centrów Integracji Społecznej, Klubów Integracji Społecznej, Warsztatów Terapii Zajęciowej, Zakładów Aktywności Zawodowej, członków lub pracowników spółdzielni socjalnych oraz pracowników zatrudnionych w podmiotach posiadających status przedsiębiorstwa społecznego wskazanych na liście/rejestrze przedsiębiorstw społecznych prowadzonym przez MRPiPS – bez zmian w stosunku do roku 2023
Podmioty uprawnione do korzystania z środków w ramach tego priorytetu to:
  • CIS i KIS to jednostki prowadzone przez JST, organizacje pozarządowe, podmioty kościelne lub spółdzielnie socjalne. Centra i Kluby Integracji Społecznej zatrudniają kadrę odpowiedzialną za reintegrację społeczną i zawodową uczestników.
O przyznaniu statusu CIS decyduje Wojewoda, który prowadzi także rejestr tych podmiotów. Ponadto wojewoda prowadzi również rejestr KIS. CIS może prowadzić działalność wytwórczą, handlową lub usługową oraz działalność wytwórczą w rolnictwie. W związku z tym Centrum zatrudnia pracowników odpowiedzialnych za prowadzenie danej działalności, a ponadto pracownika socjalnego, instruktorów zawodu oraz inne osoby prowadzące reintegrację społeczną i zawodową.
  • WTZ mogą być tworzone, przez fundacje, stowarzyszenia i inne podmioty. Działają one w celu rehabilitacji społecznej i zawodowej osób niepełnosprawnych. Podmiot prowadzący WTZ zawiera z samorządem powiatu umowę regulującą między innymi warunki i wysokość dofinansowania kosztów utworzenia i działalności warsztatu ze środków PFRON.
W WTZ zatrudnieni są psycholodzy, instruktorzy terapii zajęciowej, specjaliści do spraw rehabilitacji lub rewalidacji. Ponadto WTZ może zatrudniać: pielęgniarkę lub lekarza, pracownika socjalnego, instruktora zawodu, a także inne osoby niezbędne do prawidłowego funkcjonowania warsztatu.
Pracodawcy zamierzający skorzystać z tego priorytetu powinni wykazać, że współfinansowane ze środków KFS działania zmierzające do podniesienia kompetencji pracowników związane są z ich zadaniami realizowanymi w CIS, KIS, WTZ, ZAZ, przedsiębiorstwie społecznym lub spółdzielni socjalnej.
  • Przedsiębiorstwa społeczne wpisane do wykazu przedsiębiorstw społecznych, który zgodnie z ustawą o ekonomii społecznej prowadzony jest przez MRiPS w systemie Rejestr Jednostek Pomocy Społecznej (RJPS), pod adresem https://rjps.mpips.gov.pl/RJPS/RU/start.do?id_menu=59. Wykaz zawiera tylko przedsiębiorstwa społeczne, którym status ten został nadany przez wojewodę, odpowiedniego ze względu na siedzibę podmiotu. Nadanie statusu odbywa się poprzez wydanie decyzji administracyjnej, po wcześniejszej dokładnej weryfikacji spełniania przez wnioskujący podmiot warunków określonych w ustawie o ekonomii społecznej. Z tego względu nie ma konieczności prowadzenia dodatkowej weryfikacji na potrzeby ustalenia czy pracodawca aplikujący o wsparcie spełnia przesłanki niezbędne do uzyskania tego statusu, wystarczy jedynie sprawdzić, czy w momencie składania wniosku figuruje on w rejestrze przedsiębiorstw społecznych. Status przedsiębiorstwa społecznego mogą uzyskać m.in. organizacje pozarządowe (np. fundacje i stowarzyszenia) spółki non-profit, spółdzielnie socjalne, a także kościelne osoby prawne.
  • Spółdzielnie socjalne - to podmioty wpisane do Krajowego Rejestru Sądowego, na tej podstawie można zweryfikować ich formę prawną. Niektóre spółdzielnie socjalne mogą uzyskać status przedsiębiorstwa społecznego. W takiej sytuacji ich uprawnienia do skorzystania ze wsparcia w ramach tego priorytetu można potwierdzić na podstawie listy przedsiębiorstw społecznych, o której mowa powyżej. Bez względu na to, czy spółdzielnia socjalna posiada status przedsiębiorstwa społecznego, jest ona uprawniona do skorzystania ze środków w ramach tego priorytetu.
  • Zakłady aktywności zawodowej - to podmioty, które mogą być tworzone przez gminę, powiat oraz fundację, stowarzyszenie lub inną organizację społeczną, decyzję o przyznaniu statusu zakładu aktywności zawodowej wydaje wojewoda.
Ze środków w ramach tego priorytetu korzystać mogą wszyscy pracownicy przedsiębiorstw społecznych i ZAZ oraz pracownicy i członkowie spółdzielni socjalnych. Podobnie jak w 2022 r. nie ma potrzeby weryfikowania, czy pracownik, którego przeszkolenie ma być wsparte ze środków KFS należy do grupy osób zagrożonych wykluczeniem społecznym lub do osób wymienionych w art. 4 ust 1 ustawy o spółdzielniach socjalnych.
 
Priorytet RRP/B Wsparcie kształcenia ustawicznego osób z orzeczonym stopniem niepełnosprawności - bez zmian w stosunku do lat ubiegłych
Wnioskodawca składający wniosek o środki w ramach powyższego priorytetu powinien udowodnić posiadanie przez kandydata na szkolenie orzeczenia o niepełnosprawności tj. przedstawić orzeczenie o niepełnosprawności kandydata na szkolenie bądź oświadczenie o posiadaniu takiego orzeczenia.
Temat szkolenia/kursu nie jest narzucony z góry. W uzasadnieniu należy wykazać potrzebę nabycia umiejętności.
 
Priorytet RRP/C Wsparcie kształcenia ustawicznego osób, które mogą udokumentować wykonywanie przez co najmniej 15 lat prac w szczególnych warunkach lub o szczególnym charakterze, a którym nie przysługuje prawo do emerytury pomostowej – bez zmian w stosunku do lat ubiegłych.
Priorytet ten promuje działania wobec osób pracujących w warunkach niszczących zdrowie i w szczególności powinien objąć osoby, które nie mają prawa do emerytury pomostowej (w stosunku do lat poprzednich nie ma tu żadnych zmian).
Wykaz prac w szczególnych warunkach stanowi załącznik nr 1, a prac o szczególnym charakterze - załącznik nr 2 do ustawy z dnia 19 grudnia 2008 roku o emeryturach pomostowych (Dz. U. z 2023 poz. 164)
 
Priorytet RRP/D Wsparcie kształcenia ustawicznego w obszarach/branżach kluczowych dla rozwoju powiatu/województwa wskazanych w dokumentach strategicznych/planach rozwoju - powtórzony po kilku latach
Wnioskodawca, który chce spełnić wymagania priorytetu D powinien udowodnić, że wskazana forma kształcenia ustawicznego dotyczy zawodu deficytowego na terenie powiatu leżajskiego Oznacza to zawód zidentyfikowany jako deficytowy w oparciu o „Barometr zawodów 2024",
 
 
 
Do wniosku pracodawca ma obowiązek dołączyć:
  1. Kopia dokumentu potwierdzającego oznaczenie formy prawnej prowadzonej działalności – w przypadku braku wpisu do Krajowego Rejestru Sądowego lub Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (np. kserokopia umowy spółki w przypadku spółek prawa cywilnego oraz koncesja lub pozwolenie na prowadzenie działalności - w przypadku, gdy wymaga tego przepis prawa).
  2. Aktualne pełnomocnictwo - wyłącznie w przypadku reprezentowania pracodawcy w celu podpisania umowy.
  3. Wypełniony formularz informacji przedstawionych przy ubieganiu się o pomoc de minimis – wzór formularza jest załączony do rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 30 lipca 2024r. (Dz. U. poz. 1206)
  4. Program kształcenia ustawicznego lub zakres egzaminu wnioskowanego kształcenia ustawicznego.
  5. Wzór dokumentu potwierdzającego kompetencje nabyte przez uczestników, wystawianego przez organizatora usługi kształcenia ustawicznego.
  6. W przypadku kursów należy dołączyć dokument, na podstawie którego organizator kształcenia prowadzi pozaszkolne formy kształcenia ustawicznego, jeżeli informacja ta nie jest dostępna w publicznych rejestrach elektronicznych.
  7. Kserokopia certyfikatów jakości usług posiadanych przez organizatora kształcenia ustawicznego.
  8. Zgoda na przetwarzanie danych osobowych na podstawie Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27.04.2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych.
 
W przypadku niedołączenia obowiązkowych załączników wniosek pozostanie bez rozpatrzenia, o czym pracodawca zostanie poinformowany na piśmie.
 
W przypadku, gdy wniosek będzie wypełniony nieprawidłowo pracodawcy wyznaczony zostanie termin (nie krótszy niż 7 dni i nie dłuższy niż 14 dni) do jego poprawienia.
 
W przypadku niepoprawienia wniosku we wskazanym terminie, wniosek pozostanie bez rozpatrzenia, o czym pracodawca zostanie poinformowany na piśmie.
 
Wniosek powinien być złożony w terminie, co najmniej 30 dni przed planowanym rozpoczęciem kształcenia ustawicznego.
 
Wymienione we wniosku działania powinny rozpocząć się w 2024r.
 
Elementy brane pod uwagę przy rozpatrywaniu wniosku:
 
  1. Ocena formalna:
  1. czy wniosek został złożony zgodnie z zapisami ujętymi w regulaminie przyznawania środków na kształcenie ustawiczne pracowników oraz pracodawców z krajowego funduszu szkoleniowego przez Powiatowy Urząd Pracy w Leżajsku w roku 2024;
  2. czy podmiot jest pracodawcą;
  3. czy pracodawca posiada siedzibę lub prowadzi działalność na terenie Powiatu Leżajskiego;
  4. kompletność wniosku w zakresie wymaganych załączników, o których mowa
    w § 9 pkt 2 regulamin przyznawania środków na kształcenie ustawiczne pracowników i pracodawców z KFS przez PUP w Leżajsku;
  5. czy dofinansowywanie działań, o które ubiega się pracodawca są zgodne
    z ustalonymi priorytetami wydatkowania środków KFS na dany rok;
  6. możliwość sfinansowania ze środków KFS działań określonych we wniosku, z uwzględnieniem limitów, o których mowa w art. 109 ust. 2k i 2m ustawy.
  1. Ocena merytoryczna:
  1. Osoby objęte usługą kształcenia ustawicznego w skali od 0 pkt do 2 pkt;
  2. zgodność kompetencji nabywanych przez uczestników kształcenia ustawicznego
    z potrzebami lokalnego lub regionalnego rynku pracy w skali od 0 pkt do 1 pkt;
  3. koszty usługi kształcenia ustawicznego wskazanej do sfinansowania ze środków KFS w porównaniu z kosztami podobnych usług dostępnych na rynku w skali od 0 pkt do 2 pkt;
  4. racjonalność i gospodarność, w skali od 0 pkt do 1 pkt,;
  5. posiadanie przez organizatora usługi kształcenia ustawicznego finansowanej ze środków KFS certyfikatów, jakości oferowanych usług kształcenia ustawicznego w skali od 0 pkt do 1 pkt;
  6. plany dotyczące dalszego zatrudnienia osób, które będą objęte kształceniem ustawicznym finansowanym ze środków KFS w skali od 0 pkt do 1.

Zapraszamy do zapoznania się z „REGULAMIN PRZYZNAWANIA ŚRODKÓW NA KSZTAŁCENIE USTAWICZNE PRACOWNIKÓW ORAZ PRACODAWCÓW Z KRAJOWEGO FUNDUSZU SZKOLENIOWEGO PRZEZ POWIATOWY URZĄD PRACY W LEŻAJSKU W ROKU 2024" Dokument dostępny jest na stronie internetowej: www.lezajsk.praca.gov.pl (zakładka: dla pracodawców/druki do pobrania/ KFS).

Formularz wniosku wraz z załącznikami dostępny jest na stronie internetowej www.lezajsk.praca.gov.pl (zakładka: dla pracodawców/drugi do pobrania/ Krajowy Fundusz Szkoleniowy)
W przypadku niewykorzystania przyznanego limitu Powiatowy Urząd Pracy w Leżajsku wznowi nabór wniosków.
 

Załączniki

Wniosek o sfinansowanie kosztów kształcenia ustawicznego pracowników i pracodawcy 2024r.
Wniosek o sfinansowanie kosztów kształcenia ustawicznego pracowników i pracodawcy 2024r..doc 755 KB
Wniosek o sfinansowanie kosztów kształcenia ustawicznego pracowników i pracodawcy 2024r. - rezerwa
Wniosek o sfinansowanie kosztów kształcenia ustawicznego pracowników i pracodawcy 2024r. - rezerwa.doc 756 KB
Formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis - Rozporzadzenie KE nr 1407 2013 (obowiazuje od dnia 15112014)
Formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis - Rozporzadzenie KE nr 1407 2013 (obowiazuje od dnia 15112014).pdf 184 KB
Formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis
Formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis.xlsx 67 KB
Regulamin przyznawania środków z Krajowego Funduszu Szkoleniowego w roku 2024r.
Regulamin przyznawania środków z Krajowego Funduszu Szkoleniowego w roku 2024r..pdf 300 KB
Formularz rozliczeniowy KFS
Formularz rozliczeniowy KFS.doc 40 KB
Barometr zawodów - powiat
Barometr zawodów - powiat.pdf 80 KB
Zgoda na przetwarzanie danych osobowych
Zgoda na przetwarzanie danych osobowych.doc 33 KB

Informacje o publikacji dokumentu