INFOdoradca+ Informacje o zawodach - Powiatowy Urząd Pracy w Leżajsku


INFOdoradca+ Informacje o zawodach

to materiały zawierające przede wszystkim: opis zawodu, opis kompetencji zawodowych, odniesienie do sytuacji zawodu na rynku pracy i możliwości doskonalenia zawodowego, a także możliwości zatrudnienia osób niepełnosprawnych w zawodzie.

Opisy zawodów powstają w ramach projektu „Rozwijanie, uzupełnienie i aktualizacja informacji o zawodach oraz jej upowszechnienie za pomocą nowoczesnych narzędzi komunikacji – INFODORADCA+". Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Program Operacyjny Wiedza Edukacja Rozwój, Oś priorytetowa II Efektywne polityki publiczne dla rynku pracy, gospodarki i edukacji, Działanie 2.4 Modernizacja publicznych i niepublicznych służb zatrudnienia oraz lepsze dostosowanie ich do potrzeb rynku pracy.

Więcej informacji o projekcie na stronie infodoradca.edu.pl
Lista 1000 zawodów opisywanych w projekcie INFODORADCA+

INFOdoradca+ Informacje o zawodach

Sprzedawca reklam internetowych

Kod: 333904

3. Zadania zawodowe i wymagane kompetencje

Pracownik w zawodzie sprzedawca reklam internetowych wykonuje różnorodne zadania, do których należą w szczególności:

  • Z1 Implementowanie strategii przedsiębiorstwa w obszarze sprzedaży reklam internetowych.
  • Z2 Opracowywanie oferty oraz negocjowanie warunków sprzedaży powierzchni reklamy internetowej.
  • Z3 Modelowanie działań usprawniających obsługę klientów.
  • Z4 Doradzanie klientom w zakresie zakupu powierzchni reklamowej w internecie.
  • Z5 Przygotowywanie analiz sprzedażowych reklam internetowych.
  • Z6 Obsługiwanie klientów w procesie sprzedaży reklam internetowych.
  • Z7 Kontrolowanie procesu sprzedaży reklam internetowych.
  • Z8 Realizowanie emisji reklam internetowych.
  • Z9 Monitorowanie emisji reklam internetowych oraz wdrażanie rozwiązań zwiększających ich efektywność.

Kompetencja zawodowa Kz1: Przygotowywanie i planowanie sprzedaży reklam internetowych obejmuje zestaw zadań zawodowych Z1, Z2, Z3, Z4, Z5, do realizacji których wymagane są odpowiednie zbiory wiedzy i umiejętności.

Z1

Implementowanie strategii przedsiębiorstwa w obszarze sprzedaży reklam internetowych

WIEDZA – zna i rozumie:

UMIEJĘTNOŚCI – potrafi:

  • Strategię przedsiębiorstwa;
  • Sposoby konstruowania strategii sprzedaży przedsiębiorstwa w obszarze marketingu internetowego;
  • Narzędzia do tworzenia strategii sprzedaży w obszarze marketingu internetowego;
  • Zasady funkcjonowania rynku mediów internetowych 3;
  • Metody ustalenia ceny produktów oraz stosowanych upustów i rabatów;
  • Trendy na temat rynku reklamy internetowej oraz branżowe słownictwo.
  • Wykorzystywać założenia strategii przedsiębiorstwa w obszarze sprzedaży reklam internetowych;
  • Przedstawiać propozycje polityki cenowej dla oferowanych produktów reklamowych;
  • Tworzyć strategie sprzedaży reklam internetowych;
  • Tworzyć cennik reklamy online;
  • Analizować rynek i działania konkurencji w obszarze mediów elektronicznych oraz formułować wnioski na podstawie przeprowadzonych analiz;
  • Stosować branżowe słownictwo i korzystać z wiedzy na temat rynku mediowego i marketingu internetowego.

Z2

Opracowywanie oferty oraz negocjowanie warunków sprzedaży powierzchni reklamy internetowej

WIEDZA – zna i rozumie:

UMIEJĘTNOŚCI – potrafi:

  • Ofertę przedsiębiorstwa skierowaną do klientów zainteresowanych zakupem powierzchni reklamowej w internecie;
  • Politykę handlową przedsiębiorstwa;
  • Metody prezentacji oferty w internecie;
  • Sposoby prezentowania oferty klientowi;
  • Specyfikę produktu oraz jego parametry techniczne i odpowiednio je prezentuje;
  • Regulacje prawne związane z emisją reklamy internetowej.
  • Sporządzać oferty reklamowe;
  • Aktualizować treść i elementy wizualne cennika reklamowego na stronie internetowej przedsiębiorstwa;
  • Nadzorować sprzedaż produktów i usług reklamowych w internecie;
  • Prowadzić rozmowy handlowe i negocjacje;
  • Posługiwać się odpowiednimi technikami sprzedażowymi;
  • Interpretować i stosować regulacje prawne związane z emisją reklamy w internecie.

Z3

Modelowanie działań usprawniających obsługę klientów

WIEDZA – zna i rozumie:

UMIEJĘTNOŚCI – potrafi:

  • Procesy obsługi klientów przedsiębiorstwa;
  • Narzędzia i zasoby przedsiębiorstwa dedykowane obsłudze klientów;
  • Techniki analizy procesów obsługi klientów;
  • Standardy obsługi klientów na rynku, na którym działa przedsiębiorstwo;
  • Metody usprawnienia obsługi klientów.
  • Pozyskiwać klientów w sposób aktywny;
  • Nawiązywać i utrzymywać kontakty z klientami;
  • Zbierać i analizować opinie klientów na temat oferty przedsiębiorstwa;
  • Planować zmiany organizacji sprzedaży internetowej powierzchni reklamowej w kontekście zgłaszanych przez klientów potrzeb.

Z4

Doradzanie klientom w zakresie zakupu powierzchni reklamowej w internecie

WIEDZA – zna i rozumie:

UMIEJĘTNOŚCI – potrafi:

  • Rodzaje i formy reklamy internetowej;
  • Modele sprzedaży powierzchni reklamowej w Internecie;
  • Ofertę przedsiębiorstwa oraz najważniejsze informacje na temat tej oferty;
  • Zasady składania zamówienia na reklamę internetową oraz sposoby płatności;
  • Techniki sprzedaży produktów przez internet;
  • Zasady komunikowania się z klientem.
  • Badać potrzeby klientów i prezentować różne formaty reklam internetowych oraz ich skuteczność;
  • Wyjaśniać klientom sposoby składania zamówienia reklamy internetowej oraz dokonywania za nie płatności;
  • Przedstawiać ofertę reklamową dostosowaną do indywidualnych wymagań klientów.

Z5

Przygotowywanie analiz sprzedażowych reklam internetowych

WIEDZA – zna i rozumie:

UMIEJĘTNOŚCI – potrafi:

  • Rynek mediów i marketingu internetowego, na którym działa przedsiębiorstwo;
  • Proces i organizację sprzedaży produktów i usług online;
  • Czynniki wpływające na sprzedaż reklamy internetowej oferowanej przez przedsiębiorstwo.
  • Analizować dane rynkowe;
  • Monitorować działania konkurencji oraz sytuację na rynku;
  • Dostarczać informacji na temat wyników sprzedażowych (indywidualnych i zespołowych).

Kompetencja zawodowa Kz2: Obsługiwanie procesu sprzedaży reklam internetowych obejmuje zestaw zadań zawodowych Z6, Z7, Z8, Z9, do realizacji których wymagane są odpowiednie zbiory wiedzy i umiejętności.

Z6

Obsługiwanie klientów w procesie sprzedaży reklam internetowych

WIEDZA – zna i rozumie:

UMIEJĘTNOŚCI – potrafi:

  • Warunki emisji reklam internetowych i warunki płatności;
  • Warunki modyfikacji zlecenia emisji reklamy;
  • Oprogramowanie do ewidencjonowania sprzedaży reklamy internetowej;
  • Formy kontaktu z klientami obowiązujące podczas prowadzenia procesu sprzedaży reklam internetowych;
  • Zasady wystawiania dokumentów sprzedaży.
  • Przeprowadzać testy internetowych kampanii reklamowych;
  • Optymalizować kampanie reklamowe w internecie;
  • Przyjmować zamówienia klientów;
  • Wystawiać dokumenty sprzedaży;
  • Raportować i rozliczać efekty prowadzonych działań.

Z7

Kontrolowanie procesu sprzedaży reklam internetowych

WIEDZA – zna i rozumie:

UMIEJĘTNOŚCI – potrafi:

  • Elementy składowe procesu sprzedaży powierzchni reklamowej w internecie;
  • Procedury procesu sprzedaży reklamy internetowej;
  • Wagę monitorowania skuteczności podejmowanych działań w zakresie efektywności realizowanych kampanii reklamowych dla klientów przedsiębiorstwa.
  • Analizować poprawność realizacji poszczególnych etapów procesu sprzedaży powierzchni reklamowej w internecie;
  • Przedstawiać wnioski związane z aktualnym stanem sprzedaży internetowej powierzchni reklamowej;
  • Proponować zmiany w celu poprawy efektywności sprzedaży powierzchni reklamowej w internecie;
  • Wprowadzać działania podnoszące efektywność sprzedaży powierzchni reklamowej online.

Z8

Realizowanie emisji reklam internetowych

WIEDZA – zna i rozumie:

UMIEJĘTNOŚCI – potrafi:

  • Systemy reklamy online;
  • Narzędzia informatyczne dedykowane marketingowi internetowemu;
  • Zasady zarządzania powierzchnią reklamową;
  • Metody realizacji kampanii reklamowych dla kluczowych klientów przedsiębiorstwa;
  • Sposoby prowadzenia, analizy i optymalizacji bieżących działań reklamowych;
  • Specyfikację techniczną reklam internetowych;
  • Sposoby raportowania i rozliczania efektów prowadzonych działań.
  • Planować kampanię reklamy internetowej, m.in. jej start, czas emisji, dobrać odpowiedni format reklamy, określić potencjalną skuteczność;
  • Zarządzać powierzchnią reklamową przedsiębiorstwa;
  • Monitorować i raportować przebieg kampanii reklamowej online.

Z9

Monitorowanie emisji reklam internetowych oraz wdrażanie rozwiązań zwiększających ich efektywność

WIEDZA – zna i rozumie:

UMIEJĘTNOŚCI – potrafi:

  • Monitorowanie przebiegu kampanii reklamowej na podstawie danych adserwera 1;
  • Narzędzia analityczne badające ruch na stronie (liczba odsłon, liczba unikalnych użytkowników), na której prowadzona jest sprzedaż reklam internetowych;
  • Narzędzia monitorujące przebieg kampanii reklamowych online, w tym ilość odsłon reklamy, ilość klików w reklamę.
  • Korzystać z adserwera i narzędzi analitycznych stosowanych w reklamie internetowej;
  • Mierzyć i analizować efekty kampanii;
  • Monitorować i modyfikować kampanie pod kątem zwiększenia ich efektywności;
  • Optymalizować miejsca, w których wyświetlana jest kampania reklamowa;
  • Kontrolować budżet kampanii internetowej.
  • Raportować wyniki kampanii online.

Pracownik w zawodzie sprzedawca reklam internetowych powinien posiadać kompetencje społeczne niezbędne do prawidłowego i skutecznego wykonywania zadań zawodowych.

W szczególności pracownik jest gotów do:

  • Ponoszenia odpowiedzialności za powierzone zadania zawodowe w zakresie sprzedaży reklam internetowych.
  • Przestrzegania ogólnie przyjętych standardów etycznych, takich jak m.in. zasad uczciwości, rzetelności oraz poufności.
  • Utożsamiania się ze strategią sprzedażową pracodawcy i dbania o jego wizerunek.
  • Dokonywania samooceny i weryfikowania działań w zakresie realizowania zadań zawodowych.
  • Wykonywania pracy samodzielnie, a także w zespole pracowniczym.
  • Wykazywania inicjatywy, otwartości i zorientowania na klienta zainteresowanego zakupem powierzchni reklamowej w internecie.
  • Współpracowania z zespołem wewnętrznym przedsiębiorstwa, budowania atmosfery współpracy i dążenia do celu, uczestniczenia w wypracowaniu konstruktywnych rozwiązań.
  • Dbania i utrzymywania trwałych relacji z partnerami oraz klientami przedsiębiorstwa.
  • Komunikowania proaktywnego z partnerami i klientami przedsiębiorstwa.
  • Rozwijania kompetencji osobistych i zawodowych.

Pracownik powinien posiadać zdolność właściwego wykonywania zadań zawodowych i predyspozycje do rozwoju zawodowego. Dlatego wymaga się od niego odpowiednich kompetencji kluczowych. Zostały one zilustrowane w formie profilu (rys. 1) ukazującego ważność kompetencji kluczowych dla zawodu sprzedawca reklam internetowych.

5 4 3 2 1 0 Umiejętność obsługi komputera i wykorzystania internetu Umiejętności matematyczne Umiejętność czytania ze zrozumieniem i pisania Sprawność motoryczna Planowanie i organizowanie pracy Wywieranie wpływu/przywództwo Komunikacja ustna Współpraca w zespole Rozwiązywanie problemów

Rys. 1. Profil kompetencji kluczowych dla zawodu sprzedawca reklam internetowych

Uwaga:

Wykaz kompetencji kluczowych opracowano na podstawie wykazu stosowanego w Międzynarodowym Badaniu Kompetencji Osób Dorosłych − projekt PIAAC (OECD).

Kompetencje zawodowe pracownika w zawodzie sprzedawca reklam internetowych nawiązują do opisów poziomów Polskiej Ramy Kwalifikacji.

Opis zawodu, zadań zawodowych i wymagań kompetencyjnych może stanowić materiał informacyjny dla przygotowania (lub aktualizacji) opisów kwalifikacji wprowadzanych do Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji (ZSK). Więcej informacji:

Partnerzy

Na skróty

 Przejdź na górę