Zgodnie z nowelizacją ustawy o rynku pracy i służbach zatrudnienia, wprowadzone zostały zmiany dotyczące zasad kontaktu z osobami bezrobotnymi oraz poszukującymi pracy.
Osoby rejestrujące się w urzędzie pracy od dnia 1 czerwca br. podczas procesu rejestracji otrzymają informację o terminie pierwszego kontaktu z wyznaczonym doradcą ds. zatrudnienia. Spotkanie to ma na celu udzielenie pomocy zgodnie z przepisami ustawy, dostosowanej do indywidualnych potrzeb osoby bezrobotnej lub poszukującej pracy.
Podczas pierwszego osobistego spotkania z doradcą ds. zatrudnienia ustalone zostaną zasady dalszej współpracy, w tym preferowana forma oraz częstotliwość kontaktu. Do wyboru są następujące formy komunikacji:
- kontakt osobisty,
- kontakt telefoniczny,
- wymiana informacji drogą elektroniczną (kontakt poprzez indywidualne konto, kontakt mailowy),
- kontakt korespondencyjny (kontakt listowny / poprzez e-puap / skrzynkę do e-doręczeń tut. Urzędu).
Z osobami objętymi indywidualnym planem działania kontaktować się będą doradcy ds. zatrudnienia co najmniej raz na 30 dni. Osoby, które nie mają jeszcze opracowanego indywidualnego planu działania, powinny utrzymywać kontakt z urzędem pracy co najmniej raz na 90 dni w celu potwierdzenia zainteresowania pomocą oferowaną na podstawie ustawy.
Brak kontaktu z urzędem pracy w wymaganym terminie skutkować będzie utratą statusu osoby bezrobotnej lub poszukującej pracy na okres 90 dni.